Oldalak

2011. december 27., kedd

Van, aki jegesen szereti



A minap olvastam az egyik kedvenc urban (Budapesttel foglalkozó :P) blogomon, hogy korizni jó és lehet is még péntekig. Na én a seggreesőstől az axelező profikig terjedő szociogrammon az utóbbi kategóriába sorolom magam...legalábbis pár éve még ez volt a helyzet.
Csípőficammal születtem, de szerencsére a nagyimnak köszönhetően a fűzős nagymamacipőt csudacsini minikorira cseréltem: szinte előbb tudtam korizni, mint járni. Az érdeklődésből hamar szenvedély lett, tiniként műkorcsolyázó szerettem volna lenni és csúsztam és forogtam és ugrottam is eleget ennek érdekében.  Majd 14 évesen egy nőgyógyászati betegség miatt egy évre eltiltottak a koritól, és sosem tértem vissza a professzionális korcsolyázáshoz. Fájt, nagyon, de ha visszagondolok, találtam új sportokat és az életem is más, de kiteljesítés felé mutató irányt vett, így nem panaszkodhatok.. Most már meg tudom nézni a nagyobb világversenyeket összeszorult torok nélkül és néha a pályára is kimerészkedem... Például ezen a héten is várható a belibbenésem a Műjégpályára. Exprofesszionálisként gyűlölöm azt a pályát, mi ahhoz voltunk szokva, hogy minden fél órában takarították a jeget (az egykori BS-ben koriztam) és olyan tükörsima volt, hogy még a légy is seggrecsúszott, mi pedig nem akadtunk bele a minibuckákba. Azonban a laikus korcsolyázóközönségnek a Műjég szuper választás: jó zene, kívánságműsor, nagy tér, gyönyörű környezet. Ráadásul a konkurencia labdába sem rúghat, gondoljunk csak a fürdőszobaszőnyeg-méretű plázapályákra.. s"+% ,na. :)
Ha tehetitek, menjetek még a héten, szuper választás a melegbe fülledt kajakóma után, vagy egy kis forralt borral szilveszteribuli-alapozás gyanánt.

Ha cuki képpel és az önéletrajzi adalékokkal sem voltam elég meggyőző, akkor álljon itt egy összefoglaló pár pontban a csúszkálás előnyeiről
  1. Az egyik legkiválóbb aerob sport
    Ha fél óránál többet vagy a jégen, akkor garantáltan megmozgattad az egész testedet, kitisztítottad a tüdődet és áttornáztattad az ereidet.. érdemes, mert télen nem szívesen sétálunk a hidegben, viszont szükségünk van a szellőzésre, a fedetlen pályán korizás jó megoldás lehet
  2. Fejleszti az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt
    Észrevetted, hogy mennyit javulsz, ha pár órát kint töltesz a pályán? A mozgáskoordináció és az egyensúlyérzék idegrendszeri mechanizmusai finomodnak az ilyen instabil mozgási szituációkban..a mozgáskoordináció pedig korrelál a gondolkozás összerendezettségével, so to say ;)
     Élesítsd a korid, hogy penge legyen az agyad is! :)
  3. Tartsd magad semlegesben, vigyázz a derekadra és garantáltan átgyúrod a gerincedet is
    Amennyire csak tudsz (gyakorlottsági szinttől függetlenül), próbálj meg figyelni arra, hogy semlegesben tartsd magad. Ha így teszel, akkor a kori alkalmas arra is, hogy átgyúrja a gerinc körüli izmaidat
  4. Stresszoldó suhanás
    Én legalábbis úgy tapasztaltam, hogy nincs jobb annál, mint amikor belecsúszol a maximális sebességeddel a világba..persze lassú csúszás közben végzett baráti beszélgetés is felemelő lehet, csak rajtatok áll :)
Ha még így sem, akkor csak Plushenko segíthet:
                              
A gravitációs erő legyen veletek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése