Oldalak

2011. december 31., szombat

Sajtószemle: Fitt forma, karcsú pénztárca?

Aki ismer, az tudhatja, hogy nem vagyok egy nagy nőimagazin olvasó, de a vizsgaidőszak decemberi részében annyira sikerült kicsinálnom magam, hogy inkább úgy döntöttem, hogy a két ünnep között is inkább pihenek, mint tanulok. A betűfalási ösztönnek így sem tudtam ellenállni és vettem egy Évát, meglepetésemre pont találtam benne egy érdekes cikket. Így a januári áfaemelés közeledtével arról írnak, hogy hogyan lehet a mozgáson spórolni. Nagyon tetszett, hogy fontosnak tartják kiemelni: nem a mozgást kell lespórolni, hanem pont fordítva: a mozgás fontos annyira, hogy elgondolkozzunk azon, hogy hogyan férhetne bele az állandó költségvetésbe még nehéz gazdasági helyzet esetén is. Azon kívül, hogy ezzel maximálisan egyetértek, a cikk a szimpatikus cél érdekében számos praktikus ötletet felsorol, mellyel az alakunk és a pénztárcánk is karcsú marad.
Ebből szemezgetek most egy kicsit, illetve a következőkben magam is javaslok néhány trükköt.


  • Vásárolj bérletet
                                                          
    Egyrészt remek bérletakciókat lehet kifogni, másrészt biztosítva van, hogy mozogsz, hiszen az, hogy már fizettél érte erősebb motiváció, mintha alkalmanként vennéd. Mérlegeld, hogy az adott akció tényleg olyan kedvezményes-e, illetve, hogy a bérletváltás feltételei nem korlátoznak abban, hogy teljesen kihasználd a bérletet (pl. a megadott heti alkalmakból csak egy jó, az is  max. kéthetente; csak bizonyos termek/medencék használatára jogosít,stb.. ).
    Ha ezt átgondolod, akkor már a motivációs aspektusa miatt is bőven megéri bérletet váltani. Tájékozódásképpen ide írom, hogy mennyibe kerülnek a legkedvezményesebb bérletek azon a helyeken, ahová én szoktam járni.

    Pilates Balance Stúdió
    (Oktogonnál, Eötvös József utca )
        Hát ez az én luxuskiadásom a hónapban, de ezzel foglalkozom, na :) A személyi edzés 11 alkalomra 60000 ft (akció: egy plusz alkalom). Nem túl pénztárcabarát, de imádom! Ráadásul szakmailag is szükségem van konzultációra és itt profi környezetben maximális figyelmet kapok a pénzemért. A terem gépes, a személyi edzés is általában kevert (gépes és talaj) és maximálisan igazodik az egyedi célokhoz és alkati sajátosságokhoz.
        Ezen kívül van csoportos óra is, melyből én a gépeset ajánlom, melyre havi hely-jegy váltható. Hülyén fogalmaztam, de az a lényeg, hogy veszel négy alkalmat csütörtök 6 órára és akkor biztosítva van a helyed egy gépnél. De az alkalom nem vihető át másik napra ha mondjuk lebetegednél. A csoportos gépes bérlet ára 6000 ft, egy alkalom 3000 ft..
    honlap:  http://pilatesbudapest.hu

    Hajós Alfréd Nemzeti Sportuszoda
    (Margitsziget)
      Remek környezet (már odasétálni is szuper egy stresszes hét után), hétköznap délelőtt elviselhető forgalommal, délután már azért kicsit necces néha a beltéri uszoda. Szauna van és jól fel is szokták fűteni.
    Árak: 15000 ft-ba kerül a felnőtt teljes árú 10 alkalmas bérlet, de diák és nyugdíjas bérlet is váltható 8200 ft-ért, ami szerintem csúcsszuper ár-érték arány. Sőt, ha sikerül rávenned magad, hogy reggel 6 és 7 között ússz, akkor még jobban jársz (felnőtt: 10800, diák: 6750 ft a 10 alkalmas bérlet), ez az opció azonban csak munkanapokon él. Szerintem érdemes megúszni :)
    honlap:  http://www.futas.net/hungary/Budapest/Margitsziget/hajos-alfred-nemzeti-sportuszoda.html

    Life1 fitness
    (Corvin Áruház)
      Még nem voltam, de az egyik kedves barátnőmmel rászántuk magunkat egy kis kardiózásra, úgyhogy erről még lesz bejegyzés. Ami meggyőzött, az a próbabérlet-rendszer: ha első alkalommal mész, akkor válthatsz Start bérletet, mely 5 alkalomra szól és egy hónapig érvényes 5990 ft-ba kerül. Aki volt már a Life1 termeiben, az tudja, hogy ez a luxuskategória: több szinten működik, rengeteg óra és géptípus elérhető, szauna és uszoda is van a létesítményen belül...nekem egy kicsit borsos a sima bérletük, de egy próbát megér, a start bérletet pedig mindenképpen érdemes igénybe venni :)
    honlap:  http://www.life1wellness.hu/

    Petit Pilates :)
      Nálam is váltható kedvezményes bérlet, sőt diákoknak és időseknek általában külön akciót biztosítok. Részletekért katt ide.
    honlap: értelemszerűen ez, részletekért keress a ringril@gmail.com címen
      
  • Keresd a lehetőségeket az önkormányzati, egyetemi, munkahelyi épületekben
Gyakoriak a lokális vagy speciális közönségnek szóló kedvezmények. Igaz, az egyetemi/önkormányzati termek nem olyan ergonomikusak, de ha a tanár jó, akkor who gives a shit :) Én egyedül az uszodára vagyok finnyás, úgy tapasztaltam, hogy ott a pénzhiány főleg a tisztaság rovására megy. Mivel nagyon szeretek úszni, ezért én inkább kifizetem a drágább bérletet, minthogy hónapokig szenvedjek a különböző fertőzésekkel és fizessem a kúra árát. Az egyetemen választható kurzusként is fel lehet venni mozgást, ami nagyon barátságos gesztus. Érdemes elolvasni a kurzusról szóló információkat és a hallgatói értékeléseket: nehogy kiderüljön, hogy pl. rekreációsoknak van fenntartva az óra. Arra is figyelni kell, hogy a nyelvi és a mozgásos órák telnek be a leghamarabb: érdemes szemfülesen várni a kurzusfelvétel kezdetét.
  • Be creative!
                                               
Mozogni persze nemcsak pénzért lehet, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy egy halandó számára ugyanolyan motiváló, ha otthon tornázik dvd-re, vagy kimegy futni a Margitszigetre. Egyszerűen jobb társaságban, jobb, ha van motiváció mondjuk mert fizettél valamennyit a mozgásért és jobb, ha vannak eszközök és felügyelet. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne szuper futni egy pár kört (úh, ha ott tartana a kondim,de jó lenne.. :) ) a Margitszigeten, a lift helyett a lépcsőt választani, vagy egy hosszú sétát tenni a kutyával, netán fogócskázni egyet a gyerekkel. De szerintem az Éva cikknek is az az üzenete, hogy van, amire egyszerűen muszáj szánni. A mozgásszegény életmód hátrányait nem részletezném, mindenki tisztában van vele, most már csak odáig kéne eljutni, hogy az emberek tervezzék  a mozgásukat, legyen szó akár az időzítésről (számolni a mozgással a heti beosztásunk tervezésében), akár az anyagiakról (belekalkulálni a mozgás költségeit a havi költségvetésbe).
Érdekel a véleményetek: ti hogyan szoktátok biztosítani, hogy bele is férjen a mozgás a költségvetésbe és rendszeres is legyen?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése