Oldalak

2012. január 4., szerda

Egy városi legenda: a kalóriaégetés



     Egy nagyon kedves barátnőm javasolta a bloggal kapcsolatban, hogy írjak a 'hogyan fogyjunk le gyorsan', illetve a 'mennyi kalóriát égetünk mivel' témában, mert ez biztos sok nőt érdekel. Egy dolgot már az elején le szeretnék szögezni: kimondottan nem vagyok a kalóriaszámlálgatás híve. Ez főleg azért van, mert tinikoromban nekem is meggyűlt a bajom ezzel a titokzatosan mindenben lappangó ellenséggel, és a számlálgatás könnyen betegséggé fordult, így mára már hanyagolom a témát. A másik ok, amiért ezt az egészet hülyeségnek tartom, az a pszichológiai-biológiai ismereteim arról, hogy mennyire nem egytényezős a testsúlyszabályozás.
       Az emberek zöme tuti, hogy azzal sincs tisztában, hogy mi fán terem a kalória, hogy mérik, mennyire van szükségünk belőle. Az is bonyolítja a helyzetet, hogy egy élő szervezet állandóan égeti a kalóriát, ugyanis az energia a feltétele a sejtjeink életben maradásának. Ha meg állandóan égetünk, akkor most mit is emeljünk ki? Mondjuk ha 10 kalóriával többet égetünk az átlagosnál, akkor már jók vagyunk? Szóval mire jó ez az egész? Ha érdekel Titeket, akkor szívesen írok majd erről egy komolyabb bejegyzést is, de most nem akarom hosszúra húzni a témát, végül is ez nem egy életmód és nem egy diéta blog, mindenesetre összegyűjtöttem a netről pár vicces kalóriaégetőnek mondott módszert és néhány városi legendát.
Have fun! :)

  • Eregess sárkányt: Húh, nekem is pont ez ugrott be először :D Komolyra fordítva én nagyon szeretném kipróbálni, inspirációért íme egy részlet az Én, Pán Péter (Finding Neverland) c. filmből
  • Moss fogat lábujjhegyre állva: Működhet, mindenesetre aranyos
  • Egyél fűszeres ételeket: Totálisan semmi köze az egészhez, max egy kicsit könnyít az emésztésen, ami hatékonyabbá teszi a felszívódást (!), tehát pont az ellenkezője lehet igaz
  • Csókolózz, szeretkezz: Brit tudósok által bizonyítottan
  • Válaszd a lépcsőt: Bár ha csak három fokból áll, akkor nem biztosan
  • Aludj kitakarózva: Na ne, csak megfázol, a tested felmelegítése önmagában még nem számít hatékony fogyókúrának
  • Aludj eleget: Annál inkább, a szervezeted energiafelhasználása kiegyensúlyozottabbá válik, innentől nincs vészhelyzet, tehát nem kell feleslegesen raktározni
  • Pogózz rock/metál koncerten: Hát, ahogy érzitek, a cél szentesíti az eszközt
  • Takarítás ezerrel : Én ezzel tartom karban magam, ha nem hiszitek kérdezzétek Petit :P
  • Nézz meg egy vicces filmet: Ja, meg egy sírosat is, az érzelmek sokba kerülnek a szervezetednek...
  • Menj el vásárolni: Istenem, add, hogy igaz legyen.. 
  • Táncolj: Igen! igen! igen! Inspirációért kukk ide

Ti dőltetek már be fogyókúrás hülyeségnek?
Szeretnétek egy komoly posztot a kalóriákról?

kép forrása: www.pleated-jeans.com 

7 megjegyzés:

  1. Én direkt és folyamatosan bedőlök MINDEN fogyókúrás hülyeségnek és kevésbé-hülyeségnek. Szeretem empirikusan tesztelni, különben honnan tudnám melyik tényleg hülyeség. :)
    Mivel évekig tanultam egyetemen is az elméletet hozzá, most felírom azt a pofon egyszerű képletet ide, amivel az ideális kalória egyensúly beállítható:
    (bevitt kalóriák száma + elégetett kalóriák) X anyagcsere sebessége = testsúly (ami tovább elemezhető, mer így önmagában ez nem mond eleget, mert NEM mindegy miből rakjuk össze)
    de asszem ez itt most nem téma ezért nem teszem. :)
    a többi dolog hülyeség kategória (szerintem)

    Na, akkor vissza a szigorlati felkészüléshez
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Én pont az emésztésnél tartok szabályozásbioszból, ezért is jutott eszembe a bejegyzés :) Köszi amit írtál, tök hasznos, hogy szerepel itt ez az alapegyenlet!
    Ez egy vicces írásnak készült, de ha komolyan vesszük, akkor a kalóriát alapvetően jó mutatónak tartom. A baj az, hogy önmagában nem állja meg a helyét. Ha már nézegetjük, akkor érdemesebb a tápanyag-összetételt figyelembe venni, ezzel és az egyéni sajátosságok hozzáadásával (én például nem tudnék lemondani a csokiról, ha baj lenne a súlyommal, akkor valahogy be kéne építenem, különben a sok megvonás faláshoz vezetne,tudom) már ki lehet alakítani egy jó étrendet.. A kérdés inkább az, hogy normál súlynál érdemes-e ezzel extrém sokat foglalkozni. A tudatosság nagyon-nagyon fontos, csak ne váljon rögeszméssé, persze ez sem ide tartozik már... arról meg nem is kezdek el beszélni, hogy a különböző női magazinok hogyan lovagolják meg évek óta a témát feleslegesen és bután... na de erről tényleg ennyit :)
    Jó készülést, millió puszi!
    E

    VálaszTörlés
  3. Igen,a képletben ki lehetne emelni a pszichológiai tényezőt is, mert nemcsak a bevitt kalóriák (lásd csokifalás)számára hat, de nagyon erősen befolyásolja az anyagcsere sebességét és ezen keresztül az elégetett kalóriák számát is, ráadásul közvetetten hat arra, hogy elraktározzuk, (milyen formában raktározzuk el!!!) vagy felhasználjuk a bevitt kalóriákat.
    Szerintem ez nagyon érdekes téma, és fontos vele foglalkozni, mert nekem már sikerült fogyókúra alatt kilókat híznom...hát mit mondhatnék erre?! Onnan volt szép nyerni! :)

    Engem meg például sokkal jobban érdekel, mint a személyiség taxonómiák, amit most ismét megpróbálok elolvasni.
    De szerintem még bekukkantok majd ide. :)))

    VálaszTörlés
  4. "Onnan volt szép nyerni" :D Judit, azért én irigylem az alakodat, mindig nézegetjük a képeidet és csak ámulok-bámulok :) A megjegyzéseknek meg külön örülök, legalább nemcsak magamnak írogatok :)
    Látom amúgy a megtekintésekből, hogy ez tényleg egy népszerű téma, én meg pont erről tanulom magam halálra ebben a félévben, kb. minden óráról van egy-két olyan jegyzetem, hogy ez a diéta itt és itt bukik meg tudományosan, szóval szívesen írok erről egy komolyabb bejegyzést,ha érdekel titeket, sőt fórumozhatunk is róla :)

    VálaszTörlés
  5. Eszti, épp most olvastam egy cikket, ami kalóriaégetés városi legendáit gyarapítja.Friss, ropogós darab. Bár van benne elgondolkodtató javaslat is, mint apró trükk, pl költözz vidékre...:)talán érdemes lenne megvitatni!
    Szabad itt olyat csinálni, h a linkjét ide bemásolom? :)

    VálaszTörlés
  6. Persze, szabad, sőt örülök! Ha elég nagy butaságokat mondanak benne, akkor a bejegyzésbe is belinkelem Rád hivatkozva :-)
    Már készül a poszt csak nagyobb falat lesz mint gondoltam és próbálom egyszerre érvényesíteni a tudományosságot, a közérthetőséget és a rövidséget :-)

    VálaszTörlés
  7. Rendben, itt a cikk linkje. Van benne némi igaz tartalom és néhány "legenda". Talán nem is a legismertebbek. Nem is mondanék többet, lehet válogatni a tuti tippek közül. :)

    http://www.origo.hu/egeszseg/20120109-fogyas-erofeszites-nelkul-nyolc-apro-trukk.html

    VálaszTörlés